Duurzaam duwtje: Verzorging

Als het bij één categorie moeilijk is om afval te vermijden, is het wel medicatie. En bij uitbreiding alle medische shizzle. Gezondheid gaat voor!
Maar hier en daar kan je toch iets doen.

Fysiologisch water bvb. In die kleine flesjes... Daar kan je ook een grote fles van kopen, en een siliconen peertje. Lavementpeer heet dat. Ik zet die "lavementen" bij mijn kinderen wel alleen in neus en oren hoor.
Muchos goedkoper (€2,90 kostte die grote fles me). Ik vind het zelf ook handiger, met dat zachte einde veroorzaak ik veeeeeul minder bloedneuzen dan met die kleintjes.
Maar dus ook veel minder afval. Enkel voor de ogen gebruik ik de steriele unidoses. 
Het peertje maak ik trouwens schoon door spoelen met water. En af en toe met ontsmettingsalcohol.



Al die babyverzorgingsproductjes die je kan krijgen of kopen in het ziekenhuis, skipte ik ook deze keer. Er is maar weinig dat je niet gefixt krijgt met een gewoon stuk neutrale zeep en/of kokosolie.

De flessen van babyproducten die ik nog in huis had, hergebruik ik als pompje met water om de billendoekjes nat te maken.
En om verzorgings- en/of reinigingsproducten die ik in bulk koop te bewaren. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

iets over mild zijn en tijd maken, denk ik.

Melkborsten

een plan